ΔΗΜΗΤΡΗΣ · ΣΤΙΓΜΕΣ

Ο τοκετός μου

Σήμερα είναι 24 Ιουλίου. Πριν 4 μήνες και 2 ημέρες έφερα στον κόσμο το πρώτο μου παιδάκι. Και ναι, 4 μήνες και 2 ημέρες μετά καταφέρνω να βρω χρόνο για να καταγράψω την εμπειρία μου… την πιο συγκλονιστική εμπειρία!

Η πιθανή ημερομηνία τοκετού ήταν η 28η Μαρτίου. Κι όμως, πίστευα ότι θα ξεπεράσω την 40η εβδομάδα, αφού δεν ένιωθα απολύτως τίποτα… κανένα σημάδι, καμιά προπαρασκευαστική σύσπαση. Έτσι νόμιζα… (καταρχήν είχα συσπάσεις αλλά, δεν τις αντιλαμβανόμουν· τις περνούσα για κινήσεις του μπέμπη… κατάλαβα ότι ήταν συσπάσεις όταν μπήκα στον καρδιοτοκογράφο.) Είχα ραντεβού στο γιατρό την Πέμπτη, αν θυμάμαι καλά. Την Τρίτη το πρωί κατά τις 6 είδα μια κόκκινη βλέννα στα ούρα… πρώτο σημάδι ότι ο τοκετός πλησιάζει! Όπως μας είχαν πει και στα μαθήματα τοκετού, αυτό το σημάδι δεν είναι ανησυχητικό ούτε και επείγον… μπορεί να σημαίνει ότι θα γεννήσω την ίδια μέρα, μπορεί και σε μια εβδομάδα… Το ίδιο μου είπε και ο γιατρός, όταν του τηλεφώνησα κατά τις 8 και μου ζήτησε να κλείσω ραντεβού για το απόγευμα και να του τηλεφωνήσω αργότερα για πιθανές εξελίξεις! Εξελίξεις δεν υπήρχαν μέχρι τις 12. Ο άντρας μου δεν πήγε στη δουλειά για καλό και για κακό. Και καλά έκανε γιατί θα του τηλεφωνούσα κατά τη μία. Άρχισα να βλέπω αιματάκι, κάτι που άρχισε να με ανησυχεί. Φοβόμουν ότι κάτι μπορεί να μην πάει καλά και προκειμένου να με τρώει η αγωνία, τηλεφώνησα στο γιατρό για να συναντηθούμε μια ώρα αρχύτερα. Μου είπε να πάω στην κλινική.

Στην κλινική φτάσαμε κατά τις 4 και με οδήγησαν σε μια αίθουσα τοκετού. Η μαία με εξέτασε, έδωσε τηλεφωνικά αναφορά στο γιατρό και μετά ήρθε να μου πει τα νέα: ο τοκετός μου είχε ήδη ξεκινήσει, είχα διαστολή 3 εκατοστά κι επομένως θα με ετοίμαζε! Μάλιστα της έκανε εντύπωση που δεν πονούσα. Μετά από λίγο μου τηλεφώνησε και ο γιατρός και με όπλισε με υπομονή για τις επόμενες ώρες που δεν ήξερα πόσες θα είναι. Ενημερώσαμε και γονείς και κάναμε εισαγωγή. Κατά τις 7, έχοντας ήδη κάνει το κλύσμα μου, έχοντας έναν ορό στο χέρι, έχοντας πάρει πίεση και μπει στον καρδιοτοκογράφο κάμποσες φορές, με εξέτασε η μαία για να δει εξελίξεις και κατά λάθος μου έσπασε τα νερά, τα οποία ήταν σκούρα, δείγμα ότι το μωρό είχε ζοριστεί κι ενεργηθεί. Ξαναμίλησε με το γιατρό, ξανά όλα καλά! Εγώ μέχρι τότε δεν πονούσα! Η μαία με ενημέρωσε ότι σε αυτή τη φάση θα έπρεπε να γίνει η επισκληρίδιος, εφόσον επιθυμούσα. Σκεπτόμενη ότι κάποια στιγμή οι συσπάσεις θα δυναμώσουν και θα πονάω θέλησα να κάνω, μια και αυτό είχα προαποφασίσει έτσι κι αλλιώς. Αυτή ήταν και η χειρότερη στιγμή του τοκετού… δε θέλω να θυμάμαι τη διαδικασία γιατί πόνεσα πολύ. Ίσως δεν είχα απολύτως σωστή θέση… τι να πω… πάντως η αναισθησία με έπιασε μόνο από τη δεξιά πλευρά. Όσες δόσεις και να έβαλαν κατά τη συνέχεια, ένιωθα τα πάντα από αριστερά. Έτσι, όσο εξελισσόταν ο τοκετός, ένιωθα όλες τις συσπάσεις όταν πια άρχισαν να δυναμώνουν κι ευτυχώς με βοηθούσαν οι αναπνοές και η στήριξη των μαιών και του αντρούλη μου. Και κάπως έτσι κατά τις 11 παρά, έφτασε το καταπληκτικό δεύτερο στάδιο του τοκετού που δεν είναι άλλο από την εξώθηση. Όταν ξεκινούν οι συσπάσεις της εξώθησης ο γιατρός λέει να κρατηθούμε όσο πιο πολύ μπορούμε μέχρι να έχουμε τις κατάλληλες συνθήκες για να αρχίσουμε το σπρώξιμο. Ε, λοιπόν, αυτό είναι αδύνατο! Είναι απίστευτο πώς λειτουργεί το σώμα εκείνες τις στιγμές και τίποτα δεν μπορεί να το συγκρατήσει. Πήραμε όλοι τις θέσεις μας, λοιπόν, και άρχισαμε. Ωδίνες και εξώθηση εναλλάσσονταν. Και δώστου οι μαίες να με ενθαρρύνουν… «Μπράβο, μπράβο!», «Κι άλλο, κι άλλο!» Αναρωτιόμουν αν κάνω τίποτα όταν ένιωσα «κάτι να βγαίνει»… έσπρωξα με όλη μου τη δύναμη και … γλουπ! Άκουσα το πρώτο κλάμα του μπεμπούλη μου!!! Ήταν 11:20 και μου τον έφεραν κατευθείαν στο στήθος για την πρώτη μας γνωριμία! Από την υπερένταση δεν μπόρεσα καν να συγκινηθώ. Αυτό που θυμάμαι ήταν ότι έλεγα συνέχεια «Απίστευτο!» Ναι, είναι απίστευτο! Είναι ένα θαύμα… με δυο τέλεια μισόκλειστα ματάκια, δυο τέλεια αυτάκια, μια τέλεια μυτούλα… όλα τόσο αρμονικά και τέλεια! Όλα πήγαν τέλεια!

Σχολιάστε

